Čo je to SEO?


SEO je skratka anglického Search Engine Optimization, mohli by sme to preložiť ako optimalizáciu pre vyhľadávače. Je to Optimization (Optimisation) a nie Optimalization, mnohí "experti" si tento výraz mýlia. Ak niekde takýto "preklad" uvidíte, je to dôkaz toho,že firma alebo agentúra zrejme nie je odborníkom.

Optimalizácia pre fulltextové vyhľadávače spočíva v úprave kľúčovych slov, ktoré sú relevantné pre dané stránky. Úlohou SEO je zvýšiť návštevnosť stránok a zároveň aj percento návštevníkov, ktorí vykonajú na stránke to čo je cieľom stránky (vyplniť dotazník, objednať tovar, kliknúť na reklamu a pod.) toto percento sa označujeme konverzný pomer.

Internetový marketing a reklama, SEM, SEO
Do internetového marketingu patrí aj tzv. Marketing pre vyhľadávače v anglickom jazyku označovaný ako SEM(search engine marketing). Optimalizácia je jeden z nástrojov, ďalším nástrojom je aj platená reklama vo vyhľadávačoch, tuv. PPC reklama, kde sa dajú náklady vypočítať cena za klik x počet kliknutí. Tieto systémy poznáme napr. Google AdWords, Yahoo Sponsored Search, na Slovensku je najznámejši eTarget.


Výhody aplikácie SEO na webové stránky:

  1. maximálne cielenie reklamy - oslovujete iba tých ľudí, ktorí majú o vašu oblasť záujem
  2. prirodzenosť zobrazenia výsledku - preukázateľne sú neplatené odkazy vo vyhľadávačoch navštevovanejšie ako platené
  3. nízke náklady - neplatíte za každého nového zákazníka, platíte len za optimalizáciu, taktiež neplatíte počet kliknutí, pretože Vám nikto nemôže zaručiť, že kliknutia spravili pri platených odkazoch prirodzení zákazníci

... čo SEO nie je ...
Chceme Vás upozorniť a poukázať na nekorektnosť niektorých "expertov na SEO" že optimalizácia nie je súbor trikov, ktorý sa aplikuje na Vaše stránky a zákazníci sa k Vám pohrnú. Je to dlhodobý proces, ktorý trvá niekoľko mesiacov, a treba ho neustále zlepšovať, upravovať a zdokonaľovať. Preto neplaťte niekomu kto Vám vraj garantuje prvú pozíciu vo vyhľadávaní a taktiež, že Vás zaregistruje do 1000 vyhľadávačov, toľko ich ani neexistuje, zvyčajne sa jedná o rôzne stránky ktoré su vytvorené len za účelom vytvorenia spätných odkazov na Vaše stránky, a keď Google na takéto stránky príde, môže Vás za ne dokonca pokutovať formou nezobrazovania odkazov na Vaše stránky.
A pamätajte: NIKTO VÁM NEVIE GARANTOVAŤ PRVÚ POZÍCIU VO VYHĽADÁVANÍ, ANI GOOGLE SAMOTNÝ!


Dôležitým nástrojom, ktorý využívajú fulltextové vyhľadávače sú kľúčové slová

Kľúčové slovo (v angličtine keyword) je fráza, ktorú hľadajúci zadá do vyhľadávača. Napríklad, ak niekto hľadá hotel v Bratislave, pravdepodobne zadá do vyhľadávača niektoré z nasledujúcich kľúčových slov: hotel Bratislava, hotely Bratislava, ubytovanie v Bratislave, Bratislavské hotely...

Voľba kľúčových slov je najdôležitejšou časťou optimalizácie Vašich stránok, musí jej predchádzať detailná analýza Vašich stránok, textov na nich ale taktiež aj zmapovanie konkurencie. Ak si vyberiete frázy ktoré nikto nevyhľadáva, nikto na Vaše stránky nezavíta. Ak si však zvolíte iné frázy ako je obsah Vašich stránok tak síce získate návštevníkov ale nie zákazníkov. Návštevníci hľadajú niečo iné ako je na Vašich stránkach, kliknú späť a budú hľadať inde a Vaše šance na úspech sú preč. Pri analýze kľúčových slov musíte brať do úvahy všetky možnosti hľadania, tzn. synonymá, singulár, plurál.

Nezačínajte s hlavným kľúčovým slovom!
Nie je to vôbec dobré riešenie, ako by sa na prvý pohľad zdalo, hlavne pri vysokej konkurencií je to najdôležitejšie čo musíte dodržať. Prečo by ste nemali začínať tým "najdôležitejším" ? Pretože ak začnete veľmi konkurenčnou frázou tak získate pri veľkej snahe napríklad 40. pozíciu ale okrem Vás , úprimne povedané sa na 40. pozíciu nikto nepozerá. Avšak aj s nižššou námahou možete získať prvú pozíciu na možno menej hľadané slovo, ale ktokoľvek ho bude hľadať s určitosťou zavíta na Vaše stránky.


Ako zistíte, nakoľko je dané kľúčové slovo konkurenčné?
Pri hľadaní v Googli vám o hľadaní vypíše vpravo hore nápis: Výsledky 1 - 10 z približne 1 722 000 pre hľadaný výraz. (0,15 sekúnd)
Prvé číslo v našom prípade 1 722 000 vystihuje počet stránok, ktoré musíte predbehnúť aby ste boli na prvej pozícií, nie je to úplne presné ale orientačne to stačí na to aby ste si vedeli spraviť predstavu o tom aké je konkurenčné vaše kľúčove slovo, fráza.


Viac informácií o tejto problematike nájdete na SEOchat.sk

 

 
graficke studio Trencin, reklamna agentura Trencin, Trencianska, aendy, design, dizaj, web dizajn, web design, design, dizajn, graficky dizajn, trencin,agentura sk, graficke, graficke navrhy, graficke prace, graficke studio, graficke znazornenie, grafické, grafického, grafický, grafických, grafiku, internetova reklama, reklama, reklamna agentura, reklamna agentúra, reklamnej agentury, reklamnej agentúry, reklamná agentura, reklamná agentúra, reklamná agentúry, reklamné, reklamné agentury, reklamné agentúry, reklamné plagáty, reklamné služby, reklamné štúdio, reklamných, reklamu, reklamy, vizitky, študio, štúdio, štúdiágraficke studio Trencin, reklamna agentura Trencin, Trencianska, aendy, design, dizaj, web dizajn, web design, design, dizajn, graficky dizajn, trencin,agentura sk, graficke, graficke navrhy, graficke prace, graficke studio, graficke znazornenie, grafické, grafického, grafický, grafických, grafiku, internetova reklama, reklama, reklamna agentura, reklamna agentúra, reklamnej agentury, reklamnej agentúry, reklamná agentura, reklamná agentúra, reklamná agentúry, reklamné, reklamné agentury, reklamné agentúry, reklamné plagáty, reklamné služby, reklamné štúdio, reklamných, reklamu, reklamy, vizitky, študio, štúdio, štúdiágraficke studio Trencin, reklamna agentura Trencin, Trencianska, aendy, design, dizaj, web dizajn, web design, design, dizajn, graficky dizajn, trencin,agentura sk, graficke, graficke navrhy, graficke prace, graficke studio, graficke znazornenie, grafické, grafického, grafický, grafických, grafiku, internetova reklama, reklama, reklamna agentura, reklamna agentúra, reklamnej agentury, reklamnej agentúry, reklamná agentura, reklamná agentúra, reklamná agentúry, reklamné, reklamné agentury, reklamné agentúry, reklamné plagáty, reklamné služby, reklamné štúdio, reklamných, reklamu, reklamy, vizitky, študio, štúdio, štúdiásamotnej web stránky:Vychádza z analýzy, odsúhlaseného grafického návrhu. Predpokladom rýchleho a bezproblémového vývoja je dodanie podkladov v dohodnutej forme a termíne. Stav prác môže byť počas vývoja prezentovaný dohodnutou formou a tak je možné testovanie samotným zadávateľom na jemu prístupnej stránke Okrem tvorby kvalitných stránok Vám ponúkame aj ostatné služby spojené s prevádzkou stránok: Webhosting - je to v podstate prenájom priestoru na ktorom sa bude Vaša stránka nachádzať. Snažíme sa Vám odporučiť najvýhodnejšie riešenie, pretože by bolo zbytočné ak by ste platili priestor ktorého veľkosť Vaša stránka nikdy nedosiahne, prípadne služby ktoré nevyužijete Regitrácia domény - znamená to priradenie určitej adresy vašim stránkam. Táto registrácia sa obnovuje každý rok a môžete si zvoliť akékoľvek meno, ktoré ešte graficke studio Trencin, reklamna agentura Trencin, Trencianska, aendy, design, dizaj, web dizajn, web design, design, dizajn, graficky dizajn, trencin,agentura sk, graficke, graficke navrhy, graficke prace, graficke studio, graficke znazornenie, grafické, grafického, grafický, grafických, grafiku, internetova reklama,
Kontaktné informácie: AENDY design, www.aendy.sk, E-mail: aendy@aendy.sk , Tel: +421 944 625 487