Redesign webu, značky


Niekedy treba zmenu, poznáte isto ten pocit, a niekedy to nejde inak, ako od začiatku, ale mnohokrát postačí oživenie, inovácia, či už sa jedná o logo, publikácie firmy, výstupy z firmy, prípadne tieto letáky, brožúry zjednotiť jedným štýlom, prílžitostí je veľa, a radi Vám poradíme kde sa zamerať.

K veľmi zaujímavým výsledkom sa dopracovala táto štúdia: tri zo štyroch webových stránok neplní svoj presný účel, to je 75% stránok, ktoré by potrebovali zmenu.

Uvedieme Vám príklad z tohto výskumu z roku 2009 kde oslovili 392 rôznych spoločností a podrobili ich internetové stránky dôkladnej analýze. Skúmala sa ich funkčnosť, design, užitočnosť pre cieľovú skupinu a ešte mnoho ďalších parametrov. Výsledky boli veľmi zlé. Každá firma mala nejaký cieľ, z akého dôvodu zakladali svoje stránky napríklad: Predávať viac tovaru, ukázať zákazníkom náš katalóg a pod. Ale väčšina podnikateľov bola veľmi sklamaná, hlavne z dôvodu, že im ich stránka moc neprinášala.

Väčšina tiež nevedela prečo je to tak ale dôkladnou analýzou sa prišlo na tieto výsledky:

 

87,2 % stránok sa nedokázalo zviditeľniť - keď sa Vaša stránka nedokáže zviditeľniť, je v podstate pre zákazníka neviditeľná, je to spôsobené neprispôsobením obsahu, ale taktiež aj nepoužitím kľúčových slov,a pod metadát. Taktiež bol problémom nepríťažlivý design prípadne gramatické chyby v textoch. Neviditeľnosť pre okolie je prvá veľká chyba, ďalšou je nesprávne cielený obsah prípadne nemožnosť sa s Vami kontaktovať a stačí jeden z týchto nedostatkov a Vaša web stránka stráca marketingový efekt.

96,3 % stránok malo zlý obsah - väčšina podnikateľov si sľubovala od web stránok zvýšenie predaja alebo získať dôležité kontakty, ale pri tom texty vôbec nemali marketingový charakter. V posledných rokoch je možné vďaka zdokonaľovaniu nástrojov designérov vyrobiť efektné stránky, "expert" Vám zaplní stránky blikajúcimi animáciami , veď prečo nie je to jednoduché, efektné, rýchle , lukratívne a navonok efektné, ale pre samé efekty často nezostane čas na tvorbu textov, čo je veľká chyba. Písanie pre web je veľké umenie , ktorého význam sa žiaľ stále podceňuje

47,4 % stránok používalo odborný žargón, ktorému rozumejú iba experti

72,4 % stránok vôbec návštevníkom nevysvetlilo, aké výhody ich produkt má jedná sa o bežný problém stránok, že nemajú jasný účel, veľa malých podnikov a živnostníkov si urobí stránky, len kvôli tomu, že aj konkurencia ich má. Ale ešte existuje množstvo stránok, ktoré vyzerajú ako naskenovaný leták, alebo katalóg. Takýto prístup na internete nefunguje, a je extra neefektívny a môže sa stať, že je to horšie ako žiadnu stránku nemať.

Najsmutnejšie je že firmy často zákazníkom ktorý sú na stránkach život ešte strpčuje . Firma, ktorá potrebuje nové objednávky schováva svoje telefónne číslo na poslednom riadku, poslednej stránky svojho webu! Firma, ktorá potrebuje predávať svoje produkty má na webe len statický katalóg bez cien a možnosti nákupu

Preto sa v tomto prípade treba zamyslieť nad základnými bodmi:

  1. Spĺňa stránka účel na ktorý bola určená? Ak nie prečo?
  2. Prilákala stránka nových zákazníkov? Koľko?
  3. Je design stránok porovnateľný s inými stránkami? Čo mu chýba?
  4. Sú texty správne formulované? Prezentujú to čo chceme povedať?
  5. Dokáže sa s nami zákazník ľahko skontaktovať ? Alebo musí tápať celou stránkou aby našiel telefónne číslo
  6. Sú stránky na internete viditeľné? Je možné stránky vyhľadať pomocou google, zoznam?

Pokiaľ ste na tieto otázky odpovedali zodpovedne a pravdivo, možno ste zistili, že Vaším stránkam nič nechýba, prípadne ste objavili slabé miesta na ktoré sa treba pri redesigne zamerať.

 
 
 
Viac o akcií
 
Designo0 je obchodnou značkou spoločnosti AENDY design. Všetky práva vyhradené © 2011